Huhtamäeltä ja HK Ruokatalolta uusi kartonkinen vuoka liha- ja valmisruoille

TUOTETIEDOTE 7.10.2010

Huhtamäki Foodservice Finland Oy on kehittänyt yhteistyössä HK Ruokatalon kanssa Kariniemen tuotemerkille uuden pakkauksen liha- ja valmisruokamarkkinoille. Ensimmäisenä markkinoille uusissa vuoissa on tuotu kaksi uutuutta: Kariniemen Kananpojan tomaatti-vuohenjuustopaistos ja Kananpojan kermainen parsapaistos.

"Tämä innovaatio antaa paitsi tuotteelle hyvän ja ympäristöystävällisen pakkauksen niin myös brändille aivan uudenlaisen mainospaikan myymälässä. Perinteisellä muovirasialla on vaikea erottautua, mutta kartonkirasian monipuoliset painomahdollisuudet takaavat sen, että rasia erottuu hyllystä", sanoo HK Ruokatalon brandijohtaja Anne Puisto.

"Pitkäjänteisen tuotekehitystyömme tuloksena kartongista valmistettu vuoka on hygieenisyyden lisäksi kaasu- ja nestetiivis. Sitä on myös erittäin helppo käyttää. Rasiasta pitää poistaa vain kannen kalvo, jonka jälkeen se on valmis laitettavaksi uuniin maksimissaan 200 asteeseen. Tyhjän rasian voi kierrättää helposti maitotölkin tavoin. Rasian raaka-aine on peräisin uusiutuvista luonnonvaroista", sanoo Huhtamäki Foodservice Finland Oy:n liiketoimintajohtaja Jarmo Sara.

Ensin lanseerattu vuokakoko on 264 x 163 x 48 mm. Valikoimaa täydennetään uusilla täyttölinjoille sopivilla standardikokoisilla vuoilla, ja erikoiskokoja räätälöidään kysynnän mukaan.

Kariniemen tuoteuutuudet ovat olleet myynnissä syyskuun alusta alkaen.

Lisätiedot:

Jarmo Sara, liiketoimintajohtaja, Huhtamäki Foodservice Finland Oy, puh. 010 686 7300, jarmo.sara@fi.huhtamaki.com.

Anne Puisto, brandijohtaja, HK Ruokatalo Oy, puh. 010 570 2217, anne.puisto@hkruokatalo.fi

www.kariniemen.fi, www.tiesydämeen.fi

Huhtamäki-konserni on johtava kuluttaja- ja erikoispakkausten valmistaja, jonka liikevaihto oli 2 miljardia euroa vuonna 2009. Tarjoilu- ja kuluttajatuotepakkausmarkkinoita palvelee noin 13 000 työntekijää 54 tehtaassa ja useissa myyntikonttoreissa 33 maassa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.