Huhtamäki lisää tuotantokapasiteettiaan Pohjois-Irlannissa

Lehdistötiedote 22.12.2015

Huhtamäki lisää tuotantokapasiteettiaan Pohjois-Irlannissa

Osana kasvustrategiaansa Huhtamäki investoi uuteen tuotantokapasiteettiin Lurganissa, Pohjois-Irlannissa sijaitsevalla kuitupakkaustehtaallaan. Investointi on arvoltaan noin 5 miljoonaa puntaa. Uudet koneet otetaan käyttöön vuoden 2016 alkupuolella.

Lurganin tuotantolaitos on valmistanut kuitupakkauksia, kuten kananmunapakkauksia ja -alustoja sekä kuppipidikkeitä, 80 vuoden ajan.  Yksikkö laajentaa tuotantokapasiteettiaan vastatakseen nopeasti kasvavaan kysyntään Ison-Britannian ja Irlannin kananmunamarkkinoilla. Uusien koneiden avulla Huhtamäki pystyy myös laajentamaan kuitupakkaustuotteidensa valikoimaa.

"Viime vuosina olemme laajentaneet tuotevalikoimaamme ja parantaneet toimintamme tehokkuutta Isossa-Britanniassa. Mikä tärkeintä, olemme pystyneet erottumaan kilpailijoista ja tarjoamaan parempaa palvelua ja lisäarvoa asiakkaillemme. Nyt käyttöön otettavilla koneilla voimme kasvaa myös tulevaisuudessa ja palvella asiakkaitamme paremmin, " sanoo Petr Domin, Molded Fiber -segmentin väliaikainen johtaja.

Tietoja Huhtamäestä
  • Huhtamäellä on 16 700 työntekijää 69 tuotantolaitoksessa ja 23 myyntikonttorissa maailmanlaajuisesti. Yhtiön kolme liiketoiminta-aluetta - tarjoilupakkaukset, joustopakkaukset ja kuitupakkaukset - valmistavat pakkauksia, joiden avulla huipputuotteet saavuttavat enemmän kuluttajia, helpommin.
  • Huhtamäellä on Isossa-Britanniassa kolme tuotantolaitosta, kuitupakkauksia valmistava yksikkö Lurganissa sekä tarjoilupakkausliiketoimintaan kuuluvat tuotantolaitokset Gosportissa ja Blackburnissa.
  • Lurganin tuotantolaitoksessa työskentelee yli 200 työntekijää ja siellä on valmistettu kuitupakkauksia, kuten kananmunapakkauksia ja -alustoja sekä kuppipidikkeitä, 80 vuoden ajan.
  • Marraskuussa 2015 Huhtamäki kertoi laajennus- ja kehittämisinvestoinnistaan Gosportissa, Isossa-Britanniassa sijaitsevalla tarjoilupakkaustehtaallaan.

Konserniviestintä, puh. 010 686 7000, sähköposti: communications@huhtamaki.com

Kuvia lehdistölle: http://huhtamaki.mediabank.fi/en/collection/view_share_link/f4f75b6ec01cf98cdf69
49be163b8ac4