Huhtamäen pääomamarkkinapäivä 2016: Matkalla suosituimmaksi maailmanlaajuiseksi elintarvikepakkaustuotemerkiksi - seuraavat askeleet

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.11.2016 KLO 8.00

Huhtamäki järjestää tänään 22.11.2016 Espoossa pääomamarkkinapäivän institutionaalisille sijoittajille, analyytikoille ja pankeille. Esitykset alkavat klo 9.45.

Päivän aikana yhtiön ylin johto kertoo konsernin strategiasta, jolla se pyrkii kasvamaan suosituimmaksi maailmanlaajuiseksi elintarvikepakkaustuotemerkiksi, sekä neljän liiketoimintasegmenttinsä avaintoimenpiteistä.  Päivän aikana keskustellaan myös konsernin ja segmenttien tämänhetkisestä taloudellisesta asemasta sekä tulevaisuuden kasvumahdollisuuksista ja kannattavuuden kehityksestä. Lisäksi esitellään konsernin ja segmenttien päivitetyt pitkän aikavälin tavoitetasot.

Päivitetyt pitkän aikavälin tavoitetasot

Konsernin päivitetyt pitkän aikavälin (3-5 vuotta) tavoitetasot ovat:

• Vertailukelpoinen kasvu 5+ %
  • Kasvu yrityskauppojen kautta 5+ %
  • Liikevoittoprosentti 10+ %
  • Sijoitetun pääoman tuotto (ROI) 15+ %

Pääomamarkkinapäivän esitykset julkaistaan Huhtamäen verkkosivuilla osoitteessa www.huhtamaki.fi kohdassa Sijoittajat tänään klo 9.45. Esitykset ovat englanninkielisiä. Videotallenne toimitusjohtajan ja talousjohtajan esityksistä julkaistaan konsernin verkkosivuilla 23.11.2016.

Lontoossa järjestetään huomenna 23.11.2016 lyhyempi pääomamarkkinakatsaus.

Thomas Geust, talousjohtaja, puh. 010 686 7880
Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 010 686 7815

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 74 tuotantolaitoksen ja 23 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 17 000 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 2,7 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.