Huhtamäki investoi kasvuun Kiinassa

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 16.9.2016 KLO 9.15

Huhtamäki investoi kasvuun Kiinassa

Huhtamäki tukee tarjoilupakkausliiketoimintansa kannattavaa kasvua Kiinassa laajentamalla ja modernisoimalla Guangzhoussa, Etelä-Kiinassa sijaitsevaa tuotantoyksikköään. Noin 15 milj. euron kokonaisinvestointi kattaa tuotantolaitoksen laajennuksen ja muutostyöt sekä konekannan tehostamisen. "Kiina on tärkeä markkina pikaruokaravintola- ja kahvila-asiakkaillemme, sillä sen väestö kasvaa ja nopea kaupungistuminen jatkuu. Investoimalla moderniin ja tehokkaaseen tuotantolaitokseen sekä valmistuskapasiteettiin parannamme merkittävästi tuottavuuttamme ja kykyämme palvella asiakkaitamme tulevaisuudessa", sanoo toimitusjohtaja Jukka Moisio.

Investointi on jatkumoa Huhtamäen aiemmalle ilmoitukselle toimista Kiinan tarjoilupakkausliiketoiminnan kilpailukyvyn vahvistamiseksi ja Etelä-Kiinassa toimivien yksiköiden yhdistämiseksi. Modernisoitu yksikkö keskittyy ydintuoteryhmien valmistukseen. Pääosa investoinnista ajoittuu vuoden 2016 jälkipuoliskolle ja vuoden 2017 alkuun. Modernisoinnin odotetaan valmistuvan vuoden 2017 loppuun mennessä.

"Tämä merkittävä investointi nostaa toimintamme Kiinassa uudelle tasolle ja vahvistaa asemaamme johtavana tarjoilupakkausten toimittajana Etelä-Aasiassa", sanoo Eric Le Lay, Foodservice Europe-Asia-Oceania -segmentin johtaja.  "Olemme iloisia voidessamme palvella asiakkaitamme paremmin ja tukea heidän kasvuaan".

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, puh. 010 686 7801
Thomas Geust, talousjohtaja, puh. 010 686 7880
Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhteet, puh. 010 686 7815

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 73 tuotantolaitoksen ja 23 myyntikonttorin verkostomme 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 17 000 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 2,7 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.