Huhtamäki laajentaa Venäjällä

Lehdistötiedote 19.4.2016

Huhtamäki laajentaa Venäjällä

Huhtamäki vahvistaa asemaansa Venäjän johtavana kananmunapakkausten valmistajana investoimalla Ivanteevkan tuotantolaitoksella. Investointi on arvoltaan noin 8 miljoonaa euroa ja se käsittää tuotantokapasiteetin lisäämisen, varastotilojen laajentamisen ja infrastruktuurin parantamisen. Lisäkapasiteetti otetaan käyttöön toukokuussa 2016.

Laajentamalla toimintaansa Ivanteevkan yksikkö pystyy vastaamaan nopeasti kasvavien kananmunamarkkinoiden tarpeisiin Venäjällä ja kehittämään uusia tuotteita, jotka tuottavat lisäarvoa tukemaan asiakkaiden kasvua.

"Venäjällä olemme kananmunapakkausvalmistajien ykkönen. Maailmanlaajuisen asiantuntijaverkostomme avulla olemme jatkuvasti parantaneet tuotantomme tehokkuutta. Nyt käyttöön otettavien koneiden avulla voimme jatkaa kasvuamme tulevaisuudessa ja palvella asiakkaitamme paremmin sekä Venäjällä että Suomessa," sanoo Petr Domin, Molded Fiber -liiketoimintasegmentin väliaikainen johtaja.

Venäjän-yksikkö on valmistanut kananmunapakkauksia ja -alustoja sekä kuppipidikkeitä yli 10 vuoden ajan.

Tietoja Huhtamäestä
  • Huhtamäellä on noin 15 800 työntekijää 71 tuotantolaitoksessa ja 23 myyntikonttorissa maailmanlaajuisesti. Yhtiön kolme liiketoiminta-aluetta - tarjoilupakkaukset, joustopakkaukset ja kuitupakkaukset - valmistavat pakkauksia, joiden avulla huipputuotteet saavuttavat enemmän kuluttajia, helpommin.
  • Huhtamäellä on Ivanteevkassa Venäjällä kaksi tuotantolaitosta: kuitupakkauksia valmistava tuotantolaitos ja tarjoilupakkausliiketoimintaan kuuluva tuotantolaitos.
  • Ivanteevkan kuitupakkausyksikössä työskentelee noin 100 työntekijää ja siellä on valmistettu mm. kananmunapakkauksia ja -alustoja sekä kuppipidikkeitä yli 10 vuoden ajan. Huhtamäellä on noin 570 työntekijää Venäjällä.

Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 010 686 7863