Huhtamäki lisää kapasiteettiaan Saksassa

Lehdistötiedote 16.2.2016

Huhtamäki lisää kapasiteettiaan Saksassa

Huhtamäki vahvistaa asemaansa tarjoilupakkausten johtavana valmistajana Euroopassa lisäämällä tuotantokapasiteettiaan Alfissa, Saksassa sijaitsevalla tehtaallaan. Uudet tuotantolinjat ovat toiminnassa helmikuussa 2016.

Alfin tuotantolaitos on useita vuosikymmeniä ollut Huhtamäelle keskeinen yksikkö muovista ja biomuovista valmistettujen kuppien ja rasioiden valmistuksessa. Laajennuksen myötä Huhtamäki pystyy paremmin palvelemaan kasvavaa asiakaskuntaansa Manner-Euroopassa.  Uudet tuotantolinjat edustavat huipputeknologiaa, ovat täysin automatisoituja ja täyttävät korkeimmatkin laatu- ja hygieniavaatimukset. Investointi vastaa korkealuokkaisia tarjoilupakkauksia vaativien, mukaan otettavien juomien ja ruokien kasvavaan suosioon.

"Mukaan otettavien juomien ja ruokien markkinoilla Euroopassa on myönteinen vire. Alfissa, Saksassa sijaitseva yksikkömme on avainasemassa keskeisten tarjoilupakkaustuotteidemme valmistuksessa. Lisäämällä kapasiteettia sinne varmistamme sujuvat toimitukset ja entistä laajemman valikoiman asiakkaillemme. Olemme ylpeitä, että voimme investoida asiakkaidemme parempaan palveluun ja auttaa heitä kasvamaan," sanoo Eric Le Lay, Foodservice Europe-Asia-Oceania -liiketoimintasegmentin johtaja.

Alfin yksiköllä on useiden vuosien kokemus kuppien, kansien ja rasioiden valmistamisesta perinteisistä polymeereistä, kuten polystyreenistä, polypropeenista sekä neitseellisestä että kierrätetystä polyeteenistä. Yksiköllä on vahvaa osaamista myös biomuoveissa ja se aloitti ensimmäisten joukossa vuonna 2004 kylmäjuomakuppien valmistuksen uusiutuvista raaka-aineista valmistetusta Ingeo PLA:sta. Viime vuosina Alfin yksikkö on panostanut kuumuutta kestävien PLA:sta valmistettavien kuppien ja kansien kehittämiseen.

Tietoja Huhtamäestä

• Huhtamäellä on 15 800 työntekijää 71 tuotantolaitoksessa ja 23 myyntikonttorissa maailmanlaajuisesti. Yhtiön kolme liiketoiminta-aluetta - tarjoilupakkaukset, joustopakkaukset ja kuitupakkaukset - valmistavat pakkauksia, joiden avulla huipputuotteet saavuttavat enemmän kuluttajia, helpommin.
  • Huhtamäellä on Saksassa kaksi tuotantolaitosta, tarjoilupakkauksia valmistava yksikkö Alfissa sekä joustopakkauksia valmistava tuotantolaitos Ronsbergissa.
  • Alfin tuotantolaitoksessa työskentelee 240 työntekijää ja siellä on valmistettu kuuma- ja kylmäjuomakuppeja sekä muita mukaan otettavia tarjoilupakkauksia yli 50 vuoden ajan.

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhdepäällikkö puh. +358 10 686 7815
Kuvia lehdistölle: http://huhtamaki.mediabank.fi/en/collection/view_share_link/