Huhtamäki ostaa enemmistöosuuden australialaisesta tarjoilupakkausjakelijasta

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 30.4.2018 KLO 7.40

Huhtamäki ostaa enemmistöosuuden australialaisesta tarjoilupakkausjakelijasta

Huhtamäki on hankkinut enemmistöomistuksen australialaisesta tarjoilupakkausjakelijasta ja tukkumyyjästä, Tailored Packagingistä. Yrityskaupan myötä Huhtamäki pystyy hyödyntämään Australiassa valtakunnallista jakelukeskusverkostoa ja palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin ja joustavammin.

Tailored Packaging on vuonna 2001 Sydneyssä perustettu valtakunnallinen tarjoilupakkausten jakelija ja tukkumyyjä, jolla on myyntitoimistoja ja jakelukeskuksia Australian kaikissa osavaltioissa. Tailored Packaging työllistää noin 130 henkilöä ja on yksi Australian suurimmista tarjoilupakkausten maahantuojista ja jakelijoista.

Velaton kauppahinta 65 %:n omistusosuudesta yhteisyrityksessä oli noin 35 milj. euroa. Suurimpana osakkeenomistajana Huhtamäki liittää yhteisyrityksen tytäryhtiökseen konsernin taloudellisessa raportoinnissa. Liiketoiminta tullaan raportoimaan osana Foodservice Europe-Asia-Oceania liiketoimintasegmenttiä.

Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 010 686 7863

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 76 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 34 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 17 600 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli 3,0 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.