Huhtamäki mukana kuitupohjaisten pakkausten kierrätystä ja kiertotaloutta edistävässä 4evergreen-hankkeessa

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 20.11.2019 KLO 11.30

Huhtamäki on ensimmäisen tason jäsen äskettäin perustetussa 4evergreen-hankkeessa. Hankkeessa mukana olevat yritykset edustavat kuitupakkausten arvoketjua aina paperin ja kartongin tuottajista pakkausvalmistajiin, bränditaloihin ja vähittäiskauppoihin, sekä teknologia- ja raaka-ainetoimittajiin ja jätehuoltoyhtiöihin. Ne jakavat yhteisen tavoitteen luoda kestävän kehityksen mukaisia, kiertäviä ja toimivia pakkauksia.

Suurin osa kuitupakkauksista on jo kierrätettäviä, mutta kierrätysasteen nostamiseksi voidaan tehdä vielä paljon. 4evergreenin tavoitteena on vauhdittaa kierrätysasteen nousua mm. edistämällä niin tuotteiden kuin raaka-aineiden standardisointia. Keräys- ja kierrätysinfrastruktuuri on tänä päivänä merkittävä pullonkaula ja yksi järjestön tavoitteista onkin varmistaa, että Euroopassa kierrätysinfrastruktuuri mahdollistaisi kaikkien kuitupohjaisten pakkausten kierrättämisen. Hanke pyrkii myös kehittämään EU-tason standardeja menetelmille, joilla testataan tuotteiden kierrätettävyyttä.

”Johtavana ruoka- ja tarjoilupakkausten valmistajana olemme iloisia saadessamme olla mukana perustamassa 4evergreen-hanketta”, sanoo Eric Le Lay, Foodservice Europe-Asia-Oceania -segmentin johtaja. ”Odotamme innolla työskentelyä arvoketjun muiden yritysten kanssa parantaaksemme kuitupakkausten kierrätettävyyttä ja kasvattaaksemme kierrätysastetta.”

Lisätietoja: Katariina Hietaranta, johtaja, ulkoinen viestintä, puh. 010 686 7863

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 79 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 35 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 18 100 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 3,1 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.