Huhtamäki on saattanut päätökseen Everest Flexiblesin liiketoiminnan enemmistön oston

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 18.12.2019 klo 16.00

Huhtamäki on saattanut päätökseen yksityisomisteisen etelä-afrikkalaisen joustopakkausvalmistaja Everest Flexibles (Pty) Limitedin ("Everest") liiketoiminnan enemmistön oston. Hankittu liiketoiminta työllistää yhteensä noin 460 henkilöä ja sen vuosiliikevaihto on noin 40 milj. euroa.

Hankitun liiketoiminnan velaton arvo on 58 milj. euroa. Kauppahinta maksettiin osin käteisellä ja osin osakkeilla Everestin myyjien tullessa samalla myös Huhtamäen Etelä-Afrikan Flexible Packaging, Foodservice ja Fiber Packaging -liiketoimintojen vähemmistöomistajiksi. Kaupan seurauksena Everestin myyjillä on nyt 30 % vähemmistöosuus kaikista Huhtamäen Etelä-Afrikan toiminnoista. Yhteisyritysrakenne parantaa Huhtamäen B-BBEE (”Broad-based Black Economic Empowerment”) -luokitusta, ja sen seurauksena mahdollistaa kilpailukyvyn parantamisen Etelä-Afrikassa.

Liiketoiminta raportoidaan osana Flexible Packaging -liiketoimintasegmenttiä 1.12.2019 alkaen.

Media: Katariina Hietaranta, johtaja, ulkoinen viestintä, puh. +358 10 686 7863
Sijoittajat: Calle Loikkanen, johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. +358 10 686 7125

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 80 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 35 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 18 800 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 3,1 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.