Huhtamäki hankkii brasilialaisen yhteisyrityksensä Laminorin kokonaan omistukseensa

HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 23.12.2019 KLO 16.00

Huhtamäki on sopinut hankkivansa Brasiliassa toimivan yhteisyrityksensä Laminor S.A:n kokonaan omistukseensa. Laminor on erikoistunut korkealaatuisten suuhygieniatuotteissa käytettävien tuubilaminaattien valmistukseen. Se perustettiin vuonna 2002 50/50 yhteisyrityksenä Bemis Companyn kanssa, josta on nyt tullut osa Amcoria.

Tuubilaminaatit ovat tärkeä osa Huhtamäen joustopakkausvalikoimaa ja kauppa mahdollistaa tuubilaminaattiliiketoimintojen laajentamisen. Laminorin palveluksessa on noin 130 työntekijää ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli noin 25 milj. euroa. Kaupan myötä Laminor liitetään tytäryhtiönä konsernin taloudelliseen raportointiin ja se tullaan raportoimaan osana Huhtamäen Flexible Packaging ‑liiketoimintasegmenttiä. Osakkeista maksettava kauppahinta on noin 30 milj. euroa.

Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää Brasiliassa ja sen arvioidaan toteutuvan vuoden 2020 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

Calle Loikkanen, sijoittajasuhteet, puh. 010 686 7125

Huhtamäki on maailmanlaajuisesti toimiva ruuan ja juoman pakkaamisen asiantuntija. 80 tuotantolaitoksen ja 24 vain myyntiin keskittyvän yksikön verkostomme yhteensä 35 maassa antaa meille erinomaiset valmiudet tukea asiakkaidemme kasvua kaikkialla, missä he toimivat. Noin 18 800 työntekijäämme kehittää ja valmistaa kolmea eri teknologiaa hyödyntäen pakkauksia, jotka auttavat huipputuotteita saavuttamaan enemmän kuluttajia, helpommin. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 3,1 miljardia euroa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä, ja yhtiön pääkonttori on Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.fi.